Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Απάντηση στην επιστολή του Συλλόγου Υπαλλήλων Δήμων Ν. Ημαθίας.



(Σε απάντηση της από 25/4/2014 επιστολής σας προς υποψήφιους Δημάρχους Βέροιας.) 


1. Ποια είναι η θέση σας για την ιδιωτικοποίηση ή μη των δομών του Δήμου, όπως:α) νερού, β) καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού (συμπεριλαμβάνονται τα έργα ΣΔΙΤ), γ) κοινωνικών δομών (παιδικοί σταθμοί, ΚΑΠΗ, ΚΗΦΗ, Βοήθεια στο σπίτι), δ)δημοτικών επιχειρήσεων (πολιτισμός κλπ). 

Α) Το νερό είναι δημόσιο αγαθό και είναι ανθρώπινο δικαίωμα η πρόσβαση σ’ αυτό. Είναι έγκλημα το να ελέγχει μια ιδιωτική εταιρία σε ποιον θα δώσει και σε ποιον όχι ύδρευση και αποχέτευση, ανάλογα με χ ή ψ κριτήρια. Στο θέμα αυτό είμαστε απόλυτοι: Θα υπερασπίσουμε το νερό ως δημόσιο αγαθό με κάθε κόστος!

Β) Αν εννοείτε να γίνει παραχώρηση τέτοιων υπηρεσιών σε ιδιωτικές εταιρίες φυσικά είμαστε αντίθετοι, από τη στιγμή που οι πολίτες για να έχουν καθαριότητα και φωτισμό πληρώνουν με ανταποδοτικά τέλη μέσω της ΔΕΗ. Βλέπουμε όμως ότι τα τελευταία χρόνια ήδη γίνονται τέτοιες αναθέσεις από τον Δήμο (π.χ. υπηρεσίες κοπής χόρτων) σε ιδιώτες με το πρόσχημα ότι δεν επαρκεί το μόνιμο προσωπικό. Γενικότερα όμως είμαστε αντίθετοι με τις εταιρίες ενοικιαζόμενων εργαζομένων γιατί, και ως προς τη φιλοσοφία, αλλά και ως προς την πρακτική, επαναφέρουν οιωνεί το θεσμό της δουλοπαροικίας, πάντα τηρουμένων των αναλογιών.

Γ) Οι κοινωνικές δομές του Δήμου είναι πολύ σημαντικό κομμάτι και χρειάζεται λεπτούς χειρισμούς γιατί πρέπει να υπάρχει ευαισθησία  σε ότι σχετίζεται με παιδιά, ηλικιωμένους, ΑμΕΑ, ανήμπορούς συμπολίτες και ανέργους. Φυσικά θα στηρίξουμε με κάθε τρόπο τη σημερινή τους Νομική Μορφή σαν ΝΠΔΔ.

Δ) Η ΚΕΠΑ μπορεί να είναι ΝΠΙΔ αλλά παράγει πολιτισμό και έχει τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη της πόλης. Από το Ωδείο και τη Βιβλιοθήκη μέχρι την οργάνωση εκδηλώσεων κάθε είδους. Έχει κοινωφελή σκοπό, έχει έσοδα και κάνει πράγματα. Θα στηρίξουμε κάθε προσπάθεια που προάγει πολιτισμό και δίνει χώρο σε νέους δημιουργούς.

2.  Τις θέσεις-απόψεις σας για τις νέες μορφές απασχόλησης κοινωνικής εργασίας  (ΚΟΙΝΣΕΠ).

Η νέα μορφή απασχόλησης στην οποία μας οδήγησε η ΤΡΟΙΚΑ σε συνεργασία με τις εκάστοτε κυβερνήσεις, επικαλούμενη την κρίση και ονομάστηκε κοινωνική εργασία (ΦΕΚ 613/2011) έδωσε εργασία σε άνεργους και νέους, με 625 € το μήνα και ασφάλιση, με χρηματοδότηση της Ε.Ε., αλλά στοχεύει στη διάλυση των μόνιμων και σταθερών σχέσεων εργασίας και την αντικατάστασή τους με αντίστοιχες ελαστικές. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση, εννοείται ότι είναι αδιαπραγμάτευτη η θέση μας  όσον αφορά τις αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, τα δικαιώματα, τις άδειες, την ασφάλιση, την περίθαλψη, κλπ. των εργαζομένων.
3.  Τις προθέσεις σας για το αν θα κάνετε ή όχι χρήση του Π.Δ. 169/2013, σύμφωνα με το οποίο η Διοίκηση μπορεί να προβεί σε δανεισμό από το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων χρησιμοποιώντας ως υποθήκη την ακίνητη περιουσία του Δήμου και τους ΚΑΠ (Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι) .

Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην υποθήκη της περιουσίας του Δήμου ή μέρους της Κ.Α.Π. για να προβεί ο  Δήμος σε δανεισμό. Ο Δήμος έχει ήδη πολλά δάνεια στην Τράπεζα Πειραιώς. Το ΠΔ 169 που αναφέρετε, το έφτιαξε η κεντρική εξουσία για να βοηθήσει Δήμους που ήταν στο κόκκινο κι έπρεπε να δανειστούν για να μην κλείσουν. Απ’ την άλλη όμως είναι μια έμμεση ώθηση στους Δήμους να υποθηκεύουν και στη συνέχεια να εκποιούν την περιουσία τους (χρηματική, ακίνητα, αγαθά, όπως το νερό κ.τ.λ.) σε ιδιώτες.
 Έχει όμως στο άρθρο 4  την παράγραφο δ στην οποία αναφέρει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εγγυητής μία Τράπεζα για το όποιο δάνειο σε περίπτωση ανάγκης, αντί για υποθήκη περιουσίας. Ακόμη δηλαδή κι αν μας πίεζε κάποια κυβέρνηση, ως Δημοτικό Συμβούλιο, να δανειστούμε μέσω αυτού του ΠΔ για να φτιάξουμε έργα κλπ, θα προσπαθούσαμε να βρούμε άλλους τρόπους κι όχι την υποθήκη της περιουσίας του Δήμου ή του Κεντρικούς Πόρους για τους οποίους θα αγωνιστούμε να αυξηθούν.

4. Θα προσλάβετε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα Ιατρό Εργασίας και Τεχνικό Ασφαλείας;

Από το Νόμο του Καλλικράτη (με συμπλήρωση στον Ν.4071/2012, άρθρο 12, παρ.10 όσο αφορά τη σύμβαση μίσθωσης έργου) προβλέπεται και φυσικά θα πρέπει να υπάρχει Γιατρός Εργασίας (ΠΕ) και Τεχνικός Ασφαλείας (ΠΕ ή ΤΕ). Αυτοί έχουν διοικητικά καθήκοντα και θα πρέπει να ανήκουν στο μόνιμο προσωπικό ή σε κάποιο από τα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου. Τεχνικοί από όσο γνωρίζουμε υπάρχουν αρκετοί στο Δήμο μας. Και είναι σίγουρο ότι υπάρχει τρόπος να γίνει και επιμόρφωσή τους (γίνονται συνεχώς σεμινάρια στο ΠΙΝΕΠ Θεσσαλονίκης, π.χ.).  Αν δεν υπάρχει Γιατρός, για παράδειγμα, μπορεί να γίνει πρόσληψη με σύμβαση έργου ή  παροχή υπηρεσίας για κάθε έτος, με ίδια έσοδα του Δήμου, δηλ. 12-15.000 Ευρώ. Ο Δήμος μας, στην κατηγορία Β, με προσωπικό π.χ. 400 άτομα, χρειάζεται έναν γιατρό για 20 ώρες το μήνα. Το σημαντικό είναι να εφαρμοστεί σωστά ο Νόμος και όχι –απλώς- να τοποθετηθούν τυπικά ο τεχνικός κι ο γιατρός. Δείτε το άρθρο 18 του Καλλικράτη και πείτε μου τι έχει γίνει στο Δήμο μας; Πότε έγιναν ιατρικές εξετάσεις στο προσωπικό; Υπάρχει φάκελος υγείας για τους υπαλλήλους, πόσο μάλλον της καθαριότητας που πολεμάνε με τα μικρόβια; Υπάρχουν φαρμακεία με υλικά πρώτης βοήθειας σε χώρους εργασίας; Τι έχει κάνει ο τεχνικός ασφαλείας σε ότι αφορά την επίβλεψη, τις συμβουλές, τα μέτρα προστασίας ή τον έλεγχο; 

5. Θα λειτουργείτε παιδικούς σταθμούς ή άλλες δομές και υπηρεσίες του Δήμου σε ημέρες και ώρες που παραβιάζουν τους νόμους και την εργατική νομοθεσία; 

Δεν υπάρχει λόγος να παραβιάζεται η νομοθεσία αναφορικά με τη λειτουργία των Παιδ. Σταθμών ή άλλων δομών για κανέναν λόγο. Το νομικό πρόσωπο Κ.Α.Π.Α. του Δήμου στο οποίο συγχωνεύτηκαν 19 πρώην νομικά ιδρύματα ασχολείται με αθλητισμό, γήπεδα, προσχολική αγωγή, ΚΑΠΗ, παιδ. σταθμούς, ΚΗΦΗ, Δημοτικό Ιατρείο, κλπ με τεράστιο αντικείμενο, αρκετό προσωπικό και πόρους από τον Δήμο ή το ΕΣΠΑ. Λογικά θα πρέπει να έχει έναν Οργανισμό Εσωτερικών Υπηρεσιών ή έναν Κανονισμό Λειτουργίας, όπου θα αναφέρονται διατάξεις για το ωράριο, το προσωπικό, κλπ. Να τηρείται λοιπόν ο Κανονισμός Λειτουργίας του και αν δεν έχει τέτοιο να φτιάξει άμεσα. Πρέπει να υπάρχει συνεργασία της Δημοτικής Αρχής με τον Πρόεδρο του Νομ. Προσώπου (που η ίδια τοποθετεί, μην το ξεχνάμε) και το Δ.Σ. του, για ορθή εφαρμογή των Νόμων. Όπου χρειάζεται υπερωριακή απασχόληση αυτή να εγκρίνεται, κατά περίπτωση, από το Δ.Σ. του Νομ. Προσώπου και να πληρώνεται.

6. Θα προβείτε σε παραίτηση σε περίπτωση που αθετήσετε τις δεσμεύσεις σας για τους παραπάνω όρους;

Όσα έχω πει παραπάνω αποτελούν δέσμευση. Το ίδιο ισχύει και για όσα αναφέρονται στο πρόγραμμά μας που θα κυκλοφορήσει τις επόμενες μέρες. Δεν χρειάζονται δηλώσεις-βόμβα εντυπωσιασμού για παραίτηση (όπως έκανε η κ. Δήμαρχος τελευταία). Ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο ελέγχονται ηθικά, πολιτικά και ποινικά σε κάθε απόφασή τους (παρά το ότι στο site του Δήμου δεν αναρτήθηκε καμία απόφαση του Δ.Σ. από το 2011 μέχρι σήμερα!). Μέσα στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο που θα προκύψει η παράταξή μας θα αγωνιστεί με στόχους τη διαφάνεια, το κοινωνικό πρόσωπο, την αλληλεγγύη στους αδύνατους, την αναπτυξιακή προοπτική για την πόλη και τον έλεγχο της διοίκησης.

Ελπίζοντας σε συνεργασία με τον Σύλλογό σας ,
Μπέκης Νικόλαος
Ενεργοί Πολίτες Για Τον Δήμο Βέροιας
Μάιος 2014

Ετικέτες ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα